تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


تغذیه ورزشی

    تغذیه ورزشی

     

    اصل خستگی ورزشكاران در زمان انجام ورزش، ترشح اسید لاکتیک در عضلات است. آشامیدن آب یك ساعت پیش از ورزش و در هنگام ورزش تولید اسید لاكتیك را كاهش می‌دهد.

    از آنجایی كه هرچه میزان تولید اسیدلاكتیك در بدن بیشتر شود فرد بیشتر احساس خستگی می‌كند لازم است ورزشكاران در هنگام ورزش آب بنوشند. همچنین مصرف كربوهیدرات‌ها كه باعث افزایش ذخایر گلیكوژنی بدن و تولید انرژی بیشتر در بدن می‌شود به كاهش تولید اسیدلاكتیك كمك می‌كند. كربوهیدارت‌ها در نان، بیسكویت، برنج، سیب زمینی و ماكارونی یافت می‌شود.

    تغذیه در ورزش حرفه‌ای ازاهمیت بسیار بالایی برخورداراست،ورزشكاران‌ به خصوص نوجوانان باید از مواد پروتئینی به میزان كافی زیرنظر مربیان خود استفاده كنند. كمبود پروتئین در ورزشكاران باعث آتروفی (عضله سوزی) و به لاغر شدن ورزشكار و توان جسمی كمتر در هنگام ورزش منجر می‌شود. اما مصرف مواد پروتئینی قبل از انجام فعالیت ورزشی موجب تشنگی ورزشکار خواهد شد. پروتئین در موادغذایی نظیر گوشت، مرغ و لوبیا وجود دارد.


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : ورزش ,تولید ,می‌شود ,هنگام ,تغذیه ,ورزشكاران ,هنگام ورزش ,مواد پروتئینی ,تولید اسیدلاكتیك ,
    تغذیه ورزشی

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز شنبه 28 مرداد 1396

تبلیغات

پارس ایرانیک جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر